Pantun Betawi (Bagian 1)

Suku Betawi sebagian besar berada di Jakarta. Suku ini mempunyai kebudayaan dan sastra yang cukup bagus.

Mereka mempunyai kebiasaan dan adat yang dijaga turun temurun. Salah satunya adalah Pantun Betawi.

Berdasarkan penelitian, orang Betawi adalah keturunan kaum berdarah campuran aneka suku dan bangsa yang didatangkan oleh Belanda ke Batavia.

Jadi orang Betawi adalah hasil dari perkawinan campuran antara beberapa etnis.

Berikut adalah kumpulan beberapa Pantun Betawi, yang dilantunkan dalam bahasa Betawi:

Anak gajah di kolong bale
lagi asyik makan pete
mohon maaf atas segale
salah sikap dan salah kate

Beli sirsak di Ciamis
Jalannye sambil terbang
Si eneng jangan menangis
Disamping ada abang

Ikan teri kesamber gledek
Idul fitri is come back
Ada anak pelihara kate
maafin kita sekeluarga ye

Buah sirsak buah manggis
Kalo dimakan manis rasanye
Gimane eneng ga menangis
Ngeliat abang belom ade jodohnye

Jalan kaki ke petamburan
disana beli ikan cue
bentar lagi hari lebaran
asyik ada banyak kue

Sirsak emang manis
Lantaran sirsaknye naro dipeti
Si eneng jngan menangis
Lantaran abang siap menanti

daon salam dicampur laye
makannye campur kokosan
salam kenal dari saye
ncing kimil betawi kemanggisan

Kalo naro sirsak jangan di peti
Karena bisa merusak rase
Kalo abang siap menanti
Kapan abang brani ke rumah aye

ijo ijo daun rambutan
jatoh diatas rerumputan
biar betawi ato bukan
sering2 aje ente pade keliatan

Jalan jalan ke kali angke
Ikan bawal ditumisin
Jimat apa yg abang pake
Siang malam cewe tangisin

Masing orok kudunya dibedong
Ude gede gegaresnye sebakul
kalo bole aye mo ikutan mantun dong.
bales pantun di Betawi ngumpul

Paling enak buah atep
Beli paku ada di rawamangun
Emang abang yang cakep
Gimana mau laku punya nya gga bisa bangun

Pergi ke puncak lewat Ciawi.
pulangnya lewat glodok
kenalin nih ane anak Betawi
ane tinggal di kebon jeruk

Bangkwang naronye dipeti
Itu peti banyak laba-laba nye
Abang emang siap menanti
Tapi ngeri ame abah nye

Jalan jalan ke kali angke
Dikali ketemu buah pepaye
Jimat aye kagak pake
Tapi itu perempuan emang udah demenin aye